17 marca 2014

Językowy smaczek tygodnia #6: ciastko na ciastku, tort na torcie

Wydaje mi się, że spodobał się Wam zeszłotygodniowy językowy smaczek związany z kuchnią, więc na dzisiaj przygotowałam coś z podobnej dziedziny.





kaka på kaka albo też tårta på tårta 

znaczy dosłownie

ciastko na ciastku albo tort na torcie


Jeśli irytują Was takie zwroty jak  cofać się w tył, kontynuować dalej, akwen wodny czy fakt autentyczny, to znaczy, że przeszkadza Wam szwedzkie "ciastko na ciastku". 


źródła



Co ciekawe, my w polszczyźnie nadaliśmy takim niepoprawnym językowo i stylistycznie konstrukcjom nazwę również związaną z kuchnią: masło maślane!

Źródło:



Follow on Bloglovin

14 komentarzy:

  1. moje ulubione ciastko na ciastku to "postęp na przód" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. albo spadać w dół :), jak by nie było ciastko na ciastku i tort na torcie brzmią bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowy smaczek :) Z dużą zawartością cukru w cukrze :)
    Ale że ciastko to kaka? ;)))
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale w wymowie brzmi bardziej jak: kooooka :P

      Usuń
    2. No to jeszcze lepiej ;))) Właśnie czytam "Bezcenny" Miłoszewskiego i jestem w Szwecji ;D
      xoxo

      Usuń
  4. ten smaczek językowy chyba będzie moim ulubionym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm nie wiem czy zrozumiałam znaczenie tego smaczku: mówi się "ciastko na ciastku" właśnie dla określenia tego typy pleonazmów? czy ma to jakieś inne przenośne znaczenie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne akurat ten smaczek znam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, ze w każdym jezyku znajdą sie jakieś niedorzeczności ;)))

    Miłego dnia życze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiejszy językowy smaczek najbardziej mi smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. pierwszą moją myślą po przeczytaniu tytułu było: "a może to masło maślane?" :) zauważyłam, że kiedy pojawia się nowy post z tej serii, już zaczynając czytać, zawsze próbuję znaleźć jakiś polski odpowiednik :) czasem mi się nawet udaje! eh, ten fakt autentyczny chyba boli mnie najbardziej... ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...